<body>
bonjour ~

Welcome fella! This blog gonna make you thrice times to think whether to read or close xD

: Atika, 24yo, malaysian .
+ follow | twitter | ask me

chitchat:



recent update :
Muzik
written on December 23, 2013 @ Monday, December 23, 2013 ✈


Assalammualaikum.
Yay dah nak habis cuti sekolah. Gembiranyaaaa. Ha ha ha k. Tahun depan batch 97 SPM. Siapa lahir tahun 97? Serve you right then. Also same with me ngee. Hmph. Tahniah batch 96 yang dah SPM tahun ni sobs semoga dapat keputusan yang cemerlang.

Menurut kamus dewan dan pustaka, muzik bermaksud gubahan bunyi yang menghasilkan bentuk dan irama yang indah dan menyenangkan. Bermacam jenis muzik yang ada kat dunia ni. Rnb, hiphop, pop, rock dan sebagainya. Depends orang yang mendengar.

Aku ingat lagi masa kecik aku suka kumpulan New Boyz. Time tu memang nama diorang tengah naik. Siap karaoke ramai ramai lagi haaaa. Start minat sebab abang aku asyik putarkan lagu diorang je sampai aku pun hafal. Diorang punya lagu easy dan boleh diterima untuk budak macam aku. Lagipun Tomok handsome masa tu lol. Naik sekolah rendah, abang aku pun dah tukar citarasa. Abang aku memang suka beli cd kalau dia minat kat muzik diorang. My Chemical Romance, Maroon 5, Green Day. Itu je aku ingat .-. MCR - Welcome To The Black Parade, satunya lagu yang aku suka sampai hafal. Diorang punya muzik, instrument yang diorang guna tu memang gempak ah. Dan masa sekolah rendah juga aku suka masuk nasyid. Haha its kinda embarrass sebab hm entahlah. Aku bukan pandai nyanyi pun tapi nasyid memang satu muzik yang sangat damai dan bila aku tengok orang bernasyid aku rasa kagum. Diorang ramai tapi boleh harmoni. Itu adalah fikiran budak mentah yang baru umur 8tahun k. Darjah 2 rasanyalah aku berani masuk nasyid dan wakil untuk kelas sampai darjah hm empat atau lima rasanya. Lupa. Lagu nasyid yang aku suka nyanyi Rasulullah -Hijjaz. Aku tak pernah dengar lagu secara audio. Mungkin ada orang yang nyanyi depan aku then terus suka. Aku pun ambil lagu ni. Nyanyi ikut nada aku sendiri haha sebab dulu memang taktahu siapa nyanyi. Ada akak tu nyanyi versi lain. Aku pun ikut jela. Bila dah masuk menengah baru dengar audio dia. Memang lain. Selain tu aku suka kumpulan rabbani. Then, beberapa tahun selepas tu, indie naik. Abang aku memang minat. Iyelah tengah naik kan. Filem 'Kami' pula keluar, kebanyakan soundtrack dalam cerita tu lagu indie. Aku pun terbabit sama sebab abang aku lah. He give me bad influence i tho ahaks

Naik sekolah menengah aku start dengar kpop. Oh ini takde kena mengena langsung dengan abang aku. Kpop is Korean Pop. Minat lagu sebab diorang bernyanyi sambil menari. You know it's catch my attention k. Not just their face although its bonus hehe. Normallah perempuan suka lelaki kacak. Aku rasa lelaki pun suka perempuan cantik right. What is the big deal .-. Tak faham kalau nak bertekak disebabkan 'suka kpop sebab rupa paras walaupun diorang plastik/babyface/'. Diorang pakai surgery? Lantaklah. Jangan tanam sangat sikap benci, tak kemana pun. Kalau betul nak menasihat, guna cara yang betul. Bukan maki cakap benda yang tak sepatutnya. Tempah dosa je namanya. Aku mengaku pernah juga minat 'sangat' sampai diorang bash aku backup. 

Dulu, aku suka fikir 'diorang minat barat, lagi teruk dari kpop aku rasa. Asal tak dipersoalkan? Tengoklah pakaian lagi terdedah. Kenapa kpop je nak disalahkan. Perbuatan diorang pun biadap. Diorang datang Malaysia boleh tapi kpop takboleh. Apa bezanya? Hey, orang barat dah beri perhatian kat Korea lah. Korang je dok puja diorang.' Tapi tu semua hanya bermain di minda. Malas nak mempertikaikan lagi. Budak menengah kan. Fikiran pun belum matang lagi. Apa yang dia fikir adalah untuk hiburan dia je. Ramai yang bash kpop pun aku rasa dah 23+. Dah matang rasanya dari segi pemikiran. Jadi, apa salahnya, kakak-kakak atau pakcik-pakcik tu tegur dengan elok. Kata lebih tua tapi tunjuk sikap negatif kat kitorang. Lebih kurang jela aku rasa.

Bila tahun tu banyak lah fikiran macam nak berdalih aje. Kalau kena bash, asyik nak backup diri sendiri je. Masa awal awal, ya, but fikir fikir balik, takde faedah. Aku just nak dengar lagu diorang bukan nak diorang. Haha. Chill je. Macam macam genre muzik ada kat dunia ni, kita yang decide apa yang kita dengar. Jangan sampai terpedaya. Ye, ini semua hanya mainan dunia. Aku bataskan diri untuk dengar apa apa je lagu walaupun kat negara sendiri. For Malaysia, tak usahlah paksa orang lain untuk 'supportlah muzik Malaysia and bla bla bla' camne nak support kalau asyik putar lagu chenta doploh hempat jam. 

Manusia cepat leka dan yahudi sedang perhatikan kita.


Just that.
Bye.

0 comment[s] | back to top






© 2012 - Layout created by Afeeqah.
Do you know ? Honesty is the best policy in life